חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דלקים מתחדשים וירוקים של חברת בזן – העתיד של תעשיית האנרגיה

מגוון הדלקים הירוקים והיתרונות שלהם

בעידן של משבר אקלים והתחממות גלובלית, הביקוש לדלקים מתחדשים וידידותיים לסביבה הולך וגובר. דלקים אלו, המופקים ממקורות בני-קיימא ומזהמים פחות מדלקים פוסילים, מהווים אלטרנטיבה מבטיחה לעתיד האנרגיה. אחד הדלקים הירוקים הבולטים הוא הביודיזל, המיוצר משמנים צמחיים או שומנים מן החי. ביודיזל פולט פחות גזי חממה ומזהמים בהשוואה לסולר מאובנים, והוא ניתן לשימוש במגוון רחב של כלי רכב וציוד תעשייתי.

דלק ירוק נוסף הוא האתנול, אשר מופק מגידולים חקלאיים עשירים בסוכר או בעמילן, כמו תירס וקנה סוכר. אתנול משמש כתוסף או תחליף לבנזין ומסייע בהפחתת פליטות הפחמן של כלי רכב. בנוסף, מתפתחים גם דלקים מתקדמים יותר, כמו דלקים סינתטיים המופקים מפסולת או מאצות. טכנולוגיות חדשניות אלו פותחות אפשרויות מגוונות לייצור דלקים נקיים ובני-קיימא.

בזן – מחקר ופיתוח של דלקים ירוקים בישראל

חברת בזן, הפועלת בתחום הדלקים והאנרגיה בישראל, מכירה בחשיבות המעבר לדלקים ירוקים ומשקיעה מאמצים רבים במחקר ופיתוח בתחום זה. במסגרת מעבדות המחקר שלה, בזן שוקדת על פיתוח טכנולוגיות חדשניות להפקת דלקים מתחדשים, כגון ביודיזל מדור מתקדם וקרוסין סינתטי מבוסס גז טבעי. מטרתה של בזן היא להרחיב את סל מוצריה הירוקים ולהציע ללקוחותיה אלטרנטיבות בנות-קיימא לדלקים המסורתיים.

בזן משתפת פעולה גם עם חברות הזנק וגופי מחקר מובילים בארץ ובעולם. שיתופי פעולה אלו מאפשרים לה להישאר בחזית הטכנולוגיה ולקדם פתרונות פורצי דרך בתחום הדלקים הירוקים. לדוגמה, בזן שותפה במיזם לפיתוח טכנולוגיית הפקת דלק מפסולת פלסטיק, מהלך שעשוי לתרום הן להפחתת הזיהום והן לצמצום הטמנת הפסולת.

לסיכום

מעבר לדלקים ירוקים הוא צעד הכרחי בדרך לעתיד אנרגטי בר-קיימא. מגוון הדלקים המתחדשים הקיימים כיום, יחד עם מחקר ופיתוח מתמשכים של טכנולוגיות חדשות, מציעים תקווה להפחתת התלות בדלקים פוסילים ולצמצום ההשפעות הסביבתיות של תעשיית האנרגיה. חברות כמו בזן, אשר מובילות את המהפכה הירוקה בתחום הדלקים, ממלאות תפקיד מפתח במעבר לעתיד נקי יותר. בעזרת מאמצים משולבים של התעשייה, הממשלה והאקדמיה, נוכל לקדם את השימוש בדלקים מתחדשים ולהבטיח אספקת אנרגיה בת-קיימא לדורות הבאים.