חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מהי אגירת חשמל ובאיזה סוג הכי משתלם להשתמש

אחסון חשמל הוא תהליך של אגירת אנרגיה בצורה שניתן לאחזר אותה במועד מאוחר יותר. ישנם סוגים רבים ושונים של מערכות אחסון, לכל אחת יתרונות וחסרונות משלה.

סוג אחד של מערכת אחסון נקרא מערכת אגירת חשמל והיא יכולה לשמש גם ליישומים בקנה מידה גדול וגם בקנה מידה קטן.

מערכת אגירת חשמל משתמשת בכל סוג של מקור אנרגיה מתחדש לייצור חשמל כאשר אין שמש או רוח זמינות.

מהי אגירת חשמל בסוללות?

אגירת חשמל בסוללות של אורמש הן מכשירים המאחסנים חשמל. הם משמשים לדברים רבים, כגון אחסון אנרגיה מפאנלים סולאריים או טורבינות רוח לשימוש מאוחר יותר, או אספקת חשמל חירום במקרה של הפסקת חשמל. לסוללות יש כמות מוגבלת של טעינה וזו מכונה קיבולת האחסון של הסוללה.

הסוללות הראשונות נוצרו על ידי אלסנדרו וולטה בשנת 1799. הוא המציא מכשיר שהשתמש בשתי מתכות שונות המופרדות על ידי נייר רטוב ומחוברות באמצעות חוטים ליצירת זרם חשמלי. שתי המתכות היו אבץ ונחושת שנבחרו מכיוון שהיו להן תכונות אלקטרוכימיות שונות וניתן היה להפריד אותן בקלות כאשר הסוללה פורקה.

ישנם שני סוגים עיקריים של סוללות:

  1. סוללות ראשוניות:  

אלו מיוצרות מכימיקלים שאינם נטענים ומייצרות חשמל עד לפרוקן המלא.

  1. סוללות משניות: 

אלו תאים נטענים וניתן להטעין אותם על ידי הפעלת זרם חשמלי עליהם. הסוג הנפוץ ביותר של סוללה משנית הוא סוללת עופרת, שקיימת כבר למעלה מ-100 שנה.

ישנם שני סוגים עיקריים של סוללות בשימוש כיום, סוללות ראשוניות וסוללות משניות. סוללות ראשוניות, הנקראות גם חד פעמיות או שימוש חד פעמי, מכילות הרכב כימי שאינו ניתן לטעינה שלא ניתן לעשות בו שימוש חוזר לאחר פריקתו; אלה כוללים אבץ.