חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מה צריך לדעת לפני ההחלטה לבצע ניתוח אף

מי מאיתנו לא היה מבקש לשנות דבר או שניים בגוף שלנו? ככל הנראה שרובנו הגדול יבקש לעשות זאת ועל כך אפשר ללמוד מהפופולריות הולכת וגדלה של ניתוחי אף, גם בישראל וגם בעולם. הניתוח הנושא עימו אחוזי סיכון נמוכים יחסים, מעניק למנותחים לא מעט יתרונות החל משיפור הביטחון העצמי ועד אל השיפור המראה האסתטי בפנים. עם זאת חשוב לזכור כי גם לניסיון של הרופא המנתח, יש משקל לא קטן על היכולת להגיע אל התוצאה הרצויה וכל זאת בפרופורציה המתאימה לכל מטופל. לכן הרבה לפני הבחירה ברופא חשוב להכיר את העלויות הכרוכות בהליך שכזה, את המגבלות והכנות.

הסיבות העלויות והסוגים

ניתוח אף נעשה לא פעם תחת נסיבות אסתטיות, המעניק למטופל תיקון של מראה נשרי או בליטה אך יחד עם סיבות אלו ועוד אחרות, ניתוח אף נעשה גם תחת סיבות רפואיות. מקרה פופולרי במיוחד הוא של בעיית מחיצות, הנגרמת ממכה או כתוצאה מולדת וגורמת לנשימה לא סדירה. אך לצד מקרה זה גם אנשים אשר סבלו מתאונה ופגיעה מורכבת באף, יזדקקו במרבית המקרים לניתוח אף משולב, אסתטי ורפואי יחד. במקרה האסתטי נעשה לרוב על ידי ניתוח אף סגור, בו מפשיל הרופא את הרקמה דרך חתך בבסיס האף ומבצע את השינויים בסחוס הנדרש. כאשר מדובר בניתוח רפואי או משולב, מתבצעת חשיפה של שלד האף ולשם קיבוע העיצוב מתווסף גם סד מתכת למשך יממה. כיום העלויות של ניתוח אף נעות בין חמשת אלפים ועד חמישה עשר אלף שקלים.

מגבלות והכנות לניתוח אף

כמו לא מעט הליכים רפואיים גם לפני ניתוח אף על המטופל להיות בצום למשך שש שעות, ללא שתייה, עישון לבצע בדיקות המתאימות לכל מטופל. בנוסף על מטופלים הסובלים ממחלות כרוניות יש להשיג אישור מרופא מטפל לכשירותם לעבור ניתוח(כולל בדיקות), כשגם אלו הנוטלים מדללי דם מחויבים להיוועץ עם רופא מטפל ולברר האם ניתן לבצע הפסקה. ההחלמה מניתוח זה נמשכת בין 10-14 ימים, כשעד חודשיים לאחר מכן מומלץ שלא להרכיב משקפיים, לקנח את האף או להתאמץ.