חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מוטיבציה ונחישות להצליח

עופר בר יהודה

נחישות היא אחד הכוחות המניעים שיכולים לעודד אותך להמשיך להתקדם לעבר המטרות שלך למרות כל מכשול בדרכך. זה לא הדבר היחיד שתצטרכו, אבל תגלו שהרבה מאוד נחישות תעזור לכם להצליח בכל מה שתרצו לעשות. נחישות פירושה לעשות כל מה שצריך כדי להמשיך להתקדם.

המטרות שלנו

תחשוב על כל מטרה שהשגת אי פעם שהייתה כדאית. האם זה היה פשוט כמו לעשות את זה? רוב הסיכויים שנדרש הוא מידה רבה של נחישות. כל מטרה שלדעתך "כדאית" הייתה כנראה מחוץ לאזור הנוחות שלך, וחייבה אותך לדחוף קדימה.

כדי להשיג את המטרה שלך, היית צריך למצוא משהו שמעולם לא עשית קודם.

היית צריך לשאול את עצמך שאלות שמעולם לא שאלת קודם.

היית צריך למצוא תשובות שלא מצאת קודם לכן.

מה שחסר לך בידע, השלמת במשמעת כדי להצליח.

נחישות עזרה לך לדבוק במטרה שלפניך. התמקדת בצעד אחד בכל פעם גם כשהמשימה נראתה מכריעה.

שילוב תכונות

נחישות היא דחף ועידוד מבפנים. זה נותן לך את הכוח להסתכל לעבר המטרה בסיום גם כשאתה יכול להיות בהתחלה. זה מסיע אותך מהמקום שבו אתה נמצא למקום שבו אתה בוחר להיות. למרות הסיכויים, כאשר אתה מרגיש שזה מספיק חשוב, הנחישות שלך נותנת לך את הרעב להגשים את זה. באמצעות מטרה, תשוקה, ידע, תמריצים, אמונה, אמונה, בהירות לגבי תוצאות סופיות, וכמובן גילוי ה"מדוע" שלך אתה יכול להשיג כל מה שאתה מתכוון לעשות.

פול ג'יי מאייר אומר: "בנה את הנחישות שלך עם מאמץ מתמשך, תשומת לב מבוקרת ואנרגיה מרוכזת. הזדמנויות אף פעם לא מגיעות למי שמחכה… הן נתפסות על ידי מי שמעז לתקוף".

עופר בר יהודה, מייצג בספרו האוטוביוגרפי שלל תכונות טבעיות, מולדות שהביאו אותו להשגת יעדים יוצאי דופן- הן במהלך שירותו הצבאי והן במהלך חייו האזרחיים. יעדים אלה הושגו חרף מגבלה פיזית (בר יהודה הנו נכה צה"ל, קטוע רגל). אני מאוד ממילץ להיחשף לערוץ היוטיוב של עופר בר יהודה כדי להתרשם ממקור ראשון, ללא גוף מתווך מראשו של מישהו מונחה מטרה החותר ליעדיו.

עבודה קשה, קצת מזל

נחישות מומחשת היטב בסרט "מרדף אחר אושר". כריס גרדנר נחוש להצליח בחברת הברוקראז' שבה הוא מתמחה. יש חלק בסרט שבו הוא מבין שהוא יכול לחסוך שמונה דקות ביום אם לא מנתקים את הטלפון בין שיחות. שמונה דקות הן עניין גדול בטווח הארוך: תחשבו איך זה מצטבר לאורך זמן! כריס הבין שמכירות הן משחק מספרים והוא רצה לעבור את גיליון השיחות שלו מהר יותר מכולם. הוא היה נחוש לסיים בשעה מסוימת כדי שיוכל לאסוף את ילדו בזמן כדי להמתין בתור במקלט לחסרי בית כדי לקבל מקום בטוח וחם ללון בו. לאחר ארוחת הערב, הוא היה משחק עם בנו, אחר כך משכיב אותו לישון ולומד לבחינת התיווך שלו והולך לישון ומתכונן לעשות הכל מחדש.

כריס הראה נחישות נחושה להביא את עצמו ואת בנו למקום טוב יותר. הוא לא נקט בדרך הקלה, במקום זאת הוא הכריח את עצמו להיות טוב יותר ולהצליח יותר.

נחישות חזקה קבל נחישות על ידי הגדרת מדוע אתה עושה את מה שאתה עושה. כאשר אתה נותן משמעות למשימה שלפניך, היא פתאום משתנה ממשימה על הפרק למטרה שתמלא אותך בנחישות. זכור גם שנחישות היא לא רק פן של הקריירה שלך, אלא היא גם עוזרת לקבוע את האופי שלך. אלה שאחרים תופסים כנחושים הם לעתים קרובות הבחירות הראשונות עבור צוותים, פרויקטים מיוחדים וחברות