חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מנהיגים ואנשי עסקים ישראלים – הצלחה בזירה הגלובלית

ישראל, מוקד של חדשנות וטכנולוגיה, הולידה מספר רב של אנשי עסקים שהטביעו את חותמם על הכלכלה העולמית. מאמר זה מציג כמה מהדמויות הבולטות שהצליחו לפרוץ את גבולות המדינה ולהשפיע על השווקים הגלובליים.

 נפתלי בנט – מהייטק לפוליטיקה ובחזרה

נפתלי בנט, לשעבר ראש ממשלת ישראל, התחיל את דרכו כיזם הייטק מצליח. בנט היה מייסד שותף ומנכ"ל של Cyota, חברת אבטחת סייבר שנמכרה ל-RSA Security תמורת 145 מיליון דולר ב-2005. לאחר הקריירה הפוליטית, בנט חזר לעולם העסקים והקים חברת בינה מלאכותית הפועלת בארה"ב ובישראל.

 עדי תתרו – מהפכת הפינטק

עדי תתרו, מייסדת ומנכ"לית Next Insurance, חוללה מהפכה בעולם ביטוחי העסקים הקטנים בארה"ב. החברה, שהוקמה ב-2016, מציעה פתרונות ביטוח דיגיטליים מותאמים אישית. תחת הנהגתה של תתרו, Next Insurance גייסה מאות מיליוני דולרים והגיעה לשווי של מעל 4 מיליארד דולר, תוך התרחבות מהירה בשוק האמריקאי.

 אראל מרגלית – משקיע עם ראייה גלובלית

אראל מרגלית, יזם וקפיטליסט הון סיכון, ידוע כמייסד קרן JVP (Jerusalem Venture Partners). מרגלית הוביל השקעות בחברות טכנולוגיה רבות שהפכו למובילות עולמיות. הוא גם יזם את פרויקט "סייבר ארק" בבאר שבע, המושך חברות טכנולוגיה בינלאומיות להשקיע בנגב. פעילותו חוצה גבולות, עם השקעות ושותפויות אסטרטגיות ברחבי העולם.

רוני אבירם – מהנדסת הרובוטיקה שכבשה את אמזון

רוני אבירם היא דוגמה ליזמת ישראלית שהצליחה בזירה הטכנולוגית העולמית. היא ייסדה את חברת Anki, שפיתחה רובוטים וצעצועים חכמים. למרות שהחברה נסגרה ב-2019, הטכנולוגיה והצוות שלה נרכשו על ידי אמזון. כיום, אבירם משמשת כמנהלת בכירה ב-Amazon Lab126, שם היא מובילה פיתוח של מוצרי רובוטיקה וחומרה חדשניים.

 דן זורלא – המודיעין העסקי הגלובלי

דן זורלא, מייסד שותף של חברת Black Cube, מייצג את הממשק בין עולם המודיעין לעולם העסקים הגלובלי. זורלא, בוגר יחידת 8200 היוקרתית, הקים את החברה ב-2010. Black Cube התפתחה למובילה עולמית בתחום המודיעין העסקי, מספקת שירותים לתאגידים ואישים בעלי השפעה ברחבי העולם. החברה, המעסיקה מומחים מרקע מודיעיני, פועלת במעל 60 מדינות ומתמחה במודיעין אסטרטגי, ליטיגציה ומיזוגים ורכישות בינלאומיים.

 מיכל צפיר – מובילה בעולם הביוטכנולוגיה

מיכל צפיר, מייסדת ומנכ"לית חברת DayTwo, מובילה חדשנות בתחום הבריאות הדיגיטלית. החברה, שהוקמה ב-2015, מפתחת פתרונות מותאמים אישית לניהול סוכרת ובריאות מטבולית על בסיס ניתוח המיקרוביום. תחת הנהגתה של צפיר, DayTwo התרחבה לשווקים בינלאומיים וגייסה עשרות מיליוני דולרים ממשקיעים גלובליים.

סיכום

מנהיגי העסקים הישראלים הללו מדגימים את היכולת של יזמים מישראל להוביל ולחדש בזירה העולמית. מטכנולוגיות מתקדמות ועד לשירותים פיננסיים חדשניים, הם בנו חברות ומיזמים בעלי השפעה גלובלית. הצלחתם מעידה על היצירתיות, החדשנות והנחישות המאפיינות את היזמות הישראלית ואת יכולתה להתבלט ולהצליח בשוק העולמי התחרותי.